CD&V Antwerpen sprokkelt getuigenissen van mensen en organisaties die een warm hart en een visie voor Antwerpen hebben. Werken aan een thuis voor iedereen in’t Stad, dat idee staat centraal.

CD&V draagt deze initiatieven een warm hart toe maar ze zijn niet tot stand gekomen met steun of op initiatief van de partij. Wel zijn het projecten met een familiaal karakter die de droom helpen realiseren van een stad waar iedereen een plaats en een rol heeft en wordt gerespecteerd. CD&V deelt deze droom en wil ze politiek vertalen.

Van begeleidster in de kinderopvang tot zelfstandige onderneemster met een eigen koffiebar; Nell Haest van ‘Nelly Coffee’ in de Zilversmidstraat deed het in een oogwenk. “Op 30 juni zat mijn contract bij de kinderopvang erop. Op 7 juli ging mijn zaak open. Ik ben er met twee voeten in gesprongen en heb er nog geen seconde spijt van gehad”, vertelt de jonge onderneemster.

Op het eerste gezicht

Nell Haest Nelly Coffee Antwerpen

Hoe maken we van Antwerpen een groenere stad? Met die vraag in het achterhoofd gingen we op zoek naar mensen, initiatieven, organisaties die al actief meewerken aan duurzaam leven in Antwerpen. Een van die mensen is stadsimker Micha De Herdt. Bent u net zoals de stadsimker begaan met een ecologischer Antwerpen? Schrijf u dan gratis in voor ons stadsatelier op woensdag 11/10.

Stadsimker Micha De Herdt

Hoe maken we van Antwerpen een groenere stad? Met die vraag in het achterhoofd gingen we op zoek naar mensen, initiatieven, organisaties die al actief meewerken aan duurzaam leven in Antwerpen. Een van die initiatieven, is de verpakkingsvrije winkel Robuust. Bent u ook begaan met een ecologischer Antwerpen? Schrijf u dan gratis in voor ons stadsatelier op woensdag 11/10.

Het goed verscholen Gildenhuis in Merksem, dat lang stond te verkommeren, is door een groep enthousiaste vrijwilligers nieuw leven ingeblazen. “De invulling van het huis moet de sociale cohesie in de buurt bevorderen”, vertelt Sus Schrauwen, voorzitter van de vzw Sociaal Winkelpunt en mede-oprichter van de sociale kruidenier in Merksem. “Mensen kunnen hier samenkomen voor verschillende gelegenheden. We willen de beleving van het samenzijn zo optimaal mogelijk maken.

Sus Schrauwen