In Antwerpen hebben zeventien erkende vluchtelingen een arbeidscontract gekregen. Ze volgden met de nodige steun een opleiding tot poetshulp bij dienstenchequebedrijven. Antwerps schepen voor Werk Marc Van Peel (CD&V) roept onder meer de grafische sector en de bouwsector op ook dergelijke initiatieven te nemen.

Op vraag van Vorm DC, het sectoraal vormingsfonds voor de dienstenchequesector, organiseerde onder meer VDAB deze zomer een opleiding tot huishoudhulp voor erkende vluchtelingen.

Twijfel er niet aan: Antwerpenaar Orry Van de Wauwer (28) wacht een mooie carrière in de politiek. Volgende zomer neemt de jonge CD&V’er het zitje van Caroline Bastiaens in het Vlaams Parlement over. Sociaal engagement zit in elke vezel van zijn lijf. Hij gaf onderdak aan twee Syrische vluchtelingen en trok naar Calais. Eén van hen is nu herenigd met zijn familie. “Ik ga hem dit weekend in Engeland bezoeken.” – Philippe Truyts

De CD&V-politicus die een vluchteling opvangt: "Hij zei: 'Homo zijn is verkeerd'. Nu omarmt hij ons"

Hoe Valerie Van Peel (N-VA) heeft getuigd over het seksueel misbruikt worden als kind, Kristof Calvo (Groen) over de partijgrenzen heen zijn Millennial Meet Up in elkaar heeft gebokst en Bart Somers (Open Vld) als 's werelds beste burgemeester Mechelen verbindt: ze krijgen er langs alle kanten lof voor toegezwaaid.

Na de renovatie wordt gezocht naar een permanente plaats in het maritiem museum.