Van de Wauwer volgt Caroline Bastiaens (CD&V) op in het Vlaams parlement. Zij werd in november vorig jaar schepen. Bastiaens had toen wel een licht duwtje nodig om ontslag te nemen als parlementslid. Die por kwam vooral van de jongeren binnen de Antwerpse afdeling, die vonden dat zij door te cumuleren, belette dat Van de Wauwer naar het parlement kon. “Caroline zag dat toen ook snel in en ik ben haar dankbaar voor de kans die ik nu krijg”, zegt Van de Wauwer.

Schepen Caroline Bastiaens voltrok het huwelijk op het Schoon Verdiep van het stadhuis. Dit is symbolisch, want Orry zal Caroline de komende zomer opvolgen in het Vlaams Parlement. Deredactie.be maakte volgende reportage n.a.v. de trouw, die kan je hier bekijken. Op 12 augustus neemt CD&V Antwerpen opnieuw deel aan de Antwerp Pride, omdat iedereen zichzelf en #thuisintstad moet kunnen zijn! Iedereen is van harte welkom om deel te nemen op onze wagen.

Dankzij de medewerking van vele enthousiastelingen kregen de bezoekers een bijzonder vol programma aangeboden.

Van lekkere hapjes, ebru (papier marmeren door verf), knutselworkshop schaduwpoppen maken, draaiende derwitsjen, ...

Heel het Cultureel Centrum in Berchem werd ingepalmd om allerlei elementen van de Turkse cultuur voor te stellen.

Na deze succesvolle start, komt er uiteraard een volgende editie in het najaar. De aandacht zal dan gaan naar een ander gebied.

Twijfel er niet aan: Antwerpenaar Orry Van de Wauwer (28) wacht een mooie carrière in de politiek. Volgende zomer neemt de jonge CD&V’er het zitje van Caroline Bastiaens in het Vlaams Parlement over. Sociaal engagement zit in elke vezel van zijn lijf. Hij gaf onderdak aan twee Syrische vluchtelingen en trok naar Calais. Eén van hen is nu herenigd met zijn familie. “Ik ga hem dit weekend in Engeland bezoeken.” – Philippe Truyts

De CD&V-politicus die een vluchteling opvangt: "Hij zei: 'Homo zijn is verkeerd'. Nu omarmt hij ons"

Hoe Valerie Van Peel (N-VA) heeft getuigd over het seksueel misbruikt worden als kind, Kristof Calvo (Groen) over de partijgrenzen heen zijn Millennial Meet Up in elkaar heeft gebokst en Bart Somers (Open Vld) als 's werelds beste burgemeester Mechelen verbindt: ze krijgen er langs alle kanten lof voor toegezwaaid.