Hassan Aarab (47) wordt lijsttrekker voor CD&V in Deurne: "Veilig fietsen op de Boekenberglei en in de Terheydelaan, dat is mijn prioriteit. Samen met de Deurnenaar ga ik voor een betere fietsinfrastructuur."

CD&V Deurne maakt als eerste district de lijsttrekker en lijstduwer bekend voor de districtsraadsverkiezingen. Vanavond vroegen Ariane Van Dooren en Hassan Aarab samen aan het CD&V-bestuur van Deurne om Hassan Aarab voor de volgende verkiezingen aan te stellen als lijsttrekker en Ariane Van Dooren als lijstduwer. Het bestuur ging resoluut op de vraag in.

De buurtbewoners waren talrijk opgedaagd om de imker aan de slag te zien. Ook het voltallige districtscollege hielp mee om de honing tot in de potjes te krijgen. De imker voorspelt een jaarlijkse opbrengst van maar liefst 200 kg honing.

Het districtscollege wil de komende maanden nog andere plekken vinden in Deurne om bijenkassen te plaatsen. Er zal dus veel ge-zoemd en ge-snoept worden!

Om deze vreselijke tragedie niet te vergeten, werkt Deurne aan een vredesmonument op het Wim Saerenplein. Elke agent zal herdacht worden via een zuil op het plein. De naamgeving van de zuilen gebeurde op 29 mei in aanwezigheid van nazaten van de agenten en met medewerking van Deurnse schoolkinderen. "Het was een ontroerend moment in de raadzaal van het districtshuis." vertelt districtsschepen voor cultuur Ariane Van Dooren. "Het leed van de agenten en hun families is onnoemelijk groot geweest en is er nog steeds. De vreselijke geschiedenis wordt in Deurne al jaren doorverteld.

Jong en oud liep door het mooie Rivierenhof. Ook vele G-sporters deden mee en de besten onder hen werd ook gehuldigd op het podium.

Onze districtsschepen, Ariane Van Dooren, vond het een hele eer om de winnaars mee te mogen feliciteren.

Het pop-upcontainerpark staat telkens gedurende 2 dagen in een bepaalde buurt. De komende maanden (tot eind dit jaar) zijn er nog pop-upcontainerparken op het Kiel, in Borgerhout, Deurne Noord, Wilrijk en op het Eilandje.

Deze legislatuur kreeg Deurne er al een extra volkstuinendistrict bij. Op Ertbrugge werd een bijzonder ecologisch volkstuinenproject aangelegd.
Maar het is nog niet gedaan. Vanaf het voorjaar van 2018 zal het aantal volkstuintjes nog eens stijgen.

Ook in het districtshuis van Deurne werd dit zeer terecht gevierd. Op 9 april werd de ploeg feestelijk gehuldigd door het districtscollege van Deurne. Toen de spelers daarna met hun bus richting stadhuis vertrokken, werden ze enthousiast toegejuicht vanuit het districtshuis.