Eva Van Keer is onze jongste lijsttrekker. Ze is 27 jaar en zit boordevol ideeën om Borgerhout te versterken. Het is een uitdagend district, maar net dat trekt haar aan. Haar Master in de Meertalige Professionele Communicatie en haar hobby als stand-up comédienne zullen goed van pas komen in bruisend Borgerhout: "Borgerhout is een van de jongste districten van Antwerpen", weet Van Keer. "Daarom zetten wij vooral in op onze jeugd, door onder andere meer scholen open te stellen voor multifunctioneel gebruik en door speelplaatsen te vergroenen.

Kamerlid Nahima Lanjri, Borgerhouts CD&V-voorzitter Olivier Elias en andere leden van CD&V Borgerhout maakten vrijdag een korte wandeling over de Turnhoutsebaan in Borgerhout om het belang van een goede toegankelijkheid van buurtwinkels onder de aandacht te brengen.

Borgerhout - Nahima Lanjri (CD&V) federaal parlementslid én districtsraadslid uit Borgerhout, heeft een open brief geschreven over Borgerhout. Het district kwam de voorbije week bijna dagelijks in het nieuws door de uitspraken van Bart De Wever en de reacties daarop, en door het incident op de Turnhoutsebaan. “Ze zien jou als speelbal voor politieke spelletjes. Ze gebruiken jou om te polariseren. Dat doet me pijn.” We publiceren de volledige open brief.

"Ik was zeer verbaasd toen ik in de Gazet Van Antwerpen (24/08/2017) las dat tram 24 slechts tijdens de spitsuren zal rijden tussen Melkmarkt en Stenenbrug. Voor de rest van de dag en van het traject komt er een bus. We komen in Borgerhout al van twee bovengrondse trams naar slechts één. Mensen zijn die recente verandering nog niet helemaal gewoon, nu moeten ze zich alweer aanpassen.

"Het 'njet' van het Borgerhoutse districtscollege om een rode loper aan te leggen is onbegrijpelijk. De aaneenschakeling van fietsstraten parallel aan de Turnhoutsebaan zorgen  ervoor dat fietsers het volledige wegdek kunnen gebruiken en verbiedt automobilisten om fietsers voorbij te steken", aldus Lanjri.

Foto: ©PDR - verschenen in GvA, editie ditie Metropool/Stad, 14 juni 2017, pagina 15 - Copyright  © 2017 Concentra. Alle rechten voorbehouden